
Lekland i Göteborg
Här hittar du inomhuslek för de allra yngsta – säkert, kul och fyllt av bus! Jumpy är inte som andra lekland. Jumpys värld är skapad för de minsta barnens behov, där varje hinderbana, rutschkana och kuddhav är designat för att väcka rörelseglädje, nyfikenhet och skratt.

0-5
För barn
1
Anläggning
1000+
Besökare
100%
Lek
Snabbfakta
Förbättrad SEO
100%
Ökad interaktion
80%
av besökarna använder mobilen
68%
Lättare att hantera
100%







Bakgrund
När JumpYard skulle lansera sitt nya koncept Jumpy – Små äventyr från JumpYard i Nya Hovås, var visionen tydlig: skapa en digital upplevelse som matchar den magiska, trygga och fantasifulla lekmiljön för barn 0–5 år. Jumpy skulle vara mer än en plats – det skulle vara ett varumärke som inspirerar till nyfikenhet, kreativitet och rörelse.
För att förverkliga detta digitalt vände sig JumpYard till Digital Island.
Uppdraget
Vårt uppdrag var att skapa en modern, lekfull och användarvänlig webbplats för Jumpy som:
Förmedlar varumärkets värderingar: närhet, glädje och trygghet.
Ger besökare en tydlig bild av konceptet och aktiviteterna.
Är optimerad för mobilanvändare – då målgruppen ofta är föräldrar på språng.
Gör det enkelt att hitta information om öppettider, priser och boka besök.
Har en design som knyter an till den fysiska miljöns färger, former och atmosfär.
Lösningen
Vi arbetade tätt tillsammans med JumpYards team för att översätta deras vision till en digital upplevelse. Resultatet blev en visuellt engagerande webbplats där lekfullhet möter tydlighet.
Nyckelinslag i lösningen:
Illustrativ design inspirerad av Jumpy-miljön – med mjuka former, glada färger och barnvänlig typografi.
Snabb och smidig navigation för att användare snabbt ska hitta rätt.
Bokningsintegration för enkel planering av besök.
Responsiv design som fungerar lika bra på mobil, surfplatta och dator.
Tillgänglighetsanpassning för att inkludera alla användare.
Resultatet
Lanseringen av webbplatsen sammanföll med öppningen av Jumpy i september 2025. Den har snabbt blivit en central kanal för att:
Inspirera familjer att upptäcka den nya lekmiljön.
Kommunicera varumärket Jumpy till en bredare publik.
Underlätta för föräldrar att planera besöket.
Trafiken till sajten har varit hög redan från start, och besökarna lyfter fram hur lättnavigerad och inspirerande webbplatsen är.
Citat från kunden
”Digital Island lyckades fånga känslan av Jumpy och översätta den till en digital upplevelse som verkligen tilltalar vår målgrupp. Vi är otroligt nöjda med resultatet.”
– Pelle Möller, VD på JumpYard
Om projektet i korthet
Kund: JumpYard
Projekt: Webbplats för Jumpy – Små äventyr från JumpYard
Lansering: September 2025
Digital Island ansvarade för: Design, utveckling, bokningsintegration, UX och tillgänglighet