Snart är detta år över och vi går mot 2023! Därför vill vi på Digital Island summera detta år.
Vi på Digital island har ökat våran omsättning med 50% från 4,9 miljoner under 2021 till 7,5 miljoner under 2022. Det är faktist superkul och trenden ser ut att hålla i sig till nästa år. Idag har vi nära på hundra stycken kunder, organisationer och samarbetspartner och vi har inga problem att öka denna mängd.
Under detta år har vi publicerade över 45 projekt och fått in flera nya kunder och nya samarbetspartner som tex Visma Consulting (som idag heter twodays) som har givit oss Stockholm Bostadsförmedling, Nya tunnelbanan Stockholm, Stockholm Gas-teknik och LÖF (regionernas ömsesidiga försäkringsbolag). Dessa samarbeten ligger helt i linje med vår verksamhet inom Förvaltning, WordPress och dess webb-teknik. Några exempel på årets lanseringar och kunder är Svensk Markservice, Maxel, Triller (är ännu inte lanserad), Safestep, Markverktyg, Uppsala Museer och Friibergs Golf.
Vi har även blivit Google partner under 2022 och det innebär att vi kan erbjuda våra kunder och partner ännu bättre service inom Digitalmarknadsföring
Året 2023 förväntas vara en tung lågkonjuktur. Detta ska vi självklart möta med respekt och försiktighet, dock så upplever vi på Digital Island att nästa år kommer börja med en högra omsättning än 2022. Därför har vi en hög förväntan på nästa år och tar emot den med spänning.
Vi avslutar med att säga;
Stort tack till alla våra Samarbetspartners och Kunder för ert förtroende och glädje att få fortsätta arbeta med er under nästa år.
God jul och Gott nytt år önskar vi på Digital Island!